Pillabrita´s blogg

Direktlänk till inlägg 30 juli 2009

Sommarkoja

Av Annica Lundin - 30 juli 2009 14:02

I går var jag ner till barnas koja, som blev döpt till "Rosa Pantern" när jag var där. Har hört hur dom drar virke som dom tiggt hos grannar och av Roger. Dom har spikat, skruvat under diskutioner hur dom ska göra. Dom har verkligen fiffiga lösningar på allt.

Det första man ser när man närmar sej kojan är vaktrummet där det spejas på inkräktare.

Här sitter Marcus och Alexander inne i vaktrummet och Emil hjälper till utanför.

Niklas sprang och testade sängen dom gjort. Det var så roligt att alla kunde vara med, båda stora och små...



Emil fyllde 9 år igår så passade det ju bra med fika på ängen efter dom hade sjungit för honom.


Tidigare på dan hade vi besök av Linda, Robban och deras minsting (än så länge) Neo. Han har också downs syndrom och han är sååå söööt. En riktig liten gladprick mest hella tiden.



Och han är så duktig! Jag tyckte att Niklas var tidig med att gå, han var 1 år och 9 månader, men Neo gick när han var 1½!! Helt otroligt vilka duktiga killar vi har!! Småhjärtana...



Niklas skulle hålla Neo  när jag fotade men jag tror inte Neo hade så stor lust med det, ser det ut som. Visst är dom väl för gulliga?


I dag har jag och nettan varit på Lions loppis. Det är nästan för farligt att gå dit för man hittar alltid så mycket som man vill ha. Jag köpte i alla fall några hyllor som ska målas, 2 st jättefina blomkrukor och en strykbräda till Sanna. Nu kan hon inte skylla på att hon inte har nån när jag ibland påpekar hennes "dragspel". Jag är själv en slav under stryjärnet (fast jag har faktiskt blivit lite bättre med det också...)


Roger har åkt till Storuman och stugan idag. Det känns som att vi inte träffas så ofta... Och nästa vecka jobbar han i Sundsvall hela veckan.... Känns nästan som att vi skulle ha hittat på nåt, bara han och jag... Några förslag? Det kan ju vara lite svårt och komma iväg ibland eftersom vi har 2 ganska små barn...


Nej, lite kaffe nu känns det som. Har ju bara druckit 2 koppar idag...

 
 
Cia

Cia

30 juli 2009 15:48

Halloj gumman!
Vad fin sidan är:)
Jodå precis så formulerade hon sig, som om jag skulle vara gammal? Inte blir vi gamla så länge vi inte tittar på våra barn....
Håller tummarna att ni inte flyter iväg utan nu hoppas vi på värmen.
Ska hem och jobba igen helgen sen e´jag ledig 2 veckor till/Kramizar

http://www.ciabel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica Lundin - 5 oktober 2009 17:29

Suck!!!!!!!!!!!!  Har suttit i helgen och jävlas med min blogg.... Den har liksom "fastnat" så jag har bara halva sidor när jag ska redigera. Känns surt att börja om, men alla inlägg och foton är ju kvar här.     Här hittar ni den nya! ...

Av Annica Lundin - 1 oktober 2009 14:03

     Knyckt av Carola        Att lära sig av sina barn          För dem som inte har barn är det här hysteriskt.       För dem som har barn som har passerat den här åldern är det här skitkul.      För dem som har barn i den...

Av Annica Lundin - 1 oktober 2009 09:10

I går hade vi Carola här som visade käder från Rabdido. Jättefina kläder! Det var inte så många som kom, vi var 5 stycken och hade jättetrevligt. Niklas hade ju väntat på "Lola" så länge. Hjälpte till att hänga upp kläderna som han gjorde förra gånge...

Av Annica Lundin - 1 oktober 2009 01:02

Being Barkeryd har blogcandy!  

Av Annica Lundin - 1 oktober 2009 00:27

Helena, retro-tokig har nått nästan 20000 besökare på sin blogg och passerat 30000 på sin andra blogg. Därför lottar hon sina tuppar. Vinner du får du välja tupp...Visst är dom fina?   ...

The time

Fråga mig

0 besvarade frågor

G*Ä*S*T*B*O*K

Veckans ordspråk

Det finns mer hunger efter kärlek och uppskattning i världen än bröd

(Moder Teresa)

Lite om mej

***mamis-kort***

Öppnas 31 okt-15 nov.Här kommer jag att lägga ut mina kort och lite annat till försäljning så småningom.

Kategorier

Senaste inläggen

Ta en titt hos dessa