Pillabrita´s blogg

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2009

"Kalasdags..."

Av Annica Lundin - 4 augusti 2009 17:36

Har varit så trött idag... Niklas har sovit så oroligt och i morse halv 5 förstod jag varför. Magknip!! Han kom till till mej nästan dubbelvikt och bara storgrät. Sen gick han och la sej på soffan och drog upp benen mot magen och jag fick absolut inte ta i honom. Efter en stund ville han ändå sitta hos mej och då ville (eller kunde?)han inte gå själv, jag fick bära honom med hans ben uppdragna mot magen sin. Det var minsann inte lätt att bära honom i den ställningen... Men äntligen fram på eftermiddan då släppte det för honom. Då blev det verkligen "kalas" där bak..... Och sen hade jag en helt annan unge!


Nu till nåt annat! Vi har byggt in vår farstubro och gjort en hall av denna. Ville ha ett fönster i hörnet för att få in max med ljus.



Nu blev bilden lite mörk för jag glömde blixten.

Först tänkte jag om jag skulle ha en längd på var sida och en i mitten. Och då tänkte jag använda en "vanlig" gardinstång med en hörnförlängning, men det blev inte alls bra. Det blev för ostabilt. Till vänster om det lilla fönstret sitter ytterdörren. En annan fundering var om jag skulle ha en lång stång över både fönsret och dörren med en längd på var sida och en hissgardin i det stora fönsret.... Suck! Kändes inte heller så där jättebra. Eller ska man helt enkelt sätta hissgardin i båda fönsren? Jag har fått skygglappar och kan inte tänka klart nu verkar det som....

Finns det nån som har några förslag??? Allt är välkommet! hehe

 
 
susse

susse

5 augusti 2009 09:16

Så skönt det slätte med magknipen..Inget kul..

Jag tycker du skulle haft hissgardiner. då får du ju samtidigt in ljuset med. Ser fint ut.

Kramisar Susse

http://www.123minsida.se/susse_69

 
Ingen bild

Persil,ja

6 augusti 2009 08:33

Ni satte ju in fönstren för att få ljus eller hur-då ska det inte hängas några längder för! Hissgardiner är ju bra fast ha de högt upphissade så ni får in maximalt med ljus. Sen kan de fällas vid behov. Det är mitt tips! Stackars lillvännen som hade så ont i magen.
Ser på bilderna nedan vilken hejarfrisör han är. Och kojan gick inte av för hackor!

 
Annica

Annica

6 augusti 2009 19:10

Ja, det lutar nog åt det hållet att det blir hissgardiner. Det är ju snyggt....

http://www.familjenlundin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica Lundin - 5 oktober 2009 17:29

Suck!!!!!!!!!!!!  Har suttit i helgen och jävlas med min blogg.... Den har liksom "fastnat" så jag har bara halva sidor när jag ska redigera. Känns surt att börja om, men alla inlägg och foton är ju kvar här.     Här hittar ni den nya! ...

Av Annica Lundin - 1 oktober 2009 14:03

     Knyckt av Carola        Att lära sig av sina barn          För dem som inte har barn är det här hysteriskt.       För dem som har barn som har passerat den här åldern är det här skitkul.      För dem som har barn i den...

Av Annica Lundin - 1 oktober 2009 09:10

I går hade vi Carola här som visade käder från Rabdido. Jättefina kläder! Det var inte så många som kom, vi var 5 stycken och hade jättetrevligt. Niklas hade ju väntat på "Lola" så länge. Hjälpte till att hänga upp kläderna som han gjorde förra gånge...

Av Annica Lundin - 1 oktober 2009 01:02

Being Barkeryd har blogcandy!  

Av Annica Lundin - 1 oktober 2009 00:27

Helena, retro-tokig har nått nästan 20000 besökare på sin blogg och passerat 30000 på sin andra blogg. Därför lottar hon sina tuppar. Vinner du får du välja tupp...Visst är dom fina?   ...

The time

Fråga mig

0 besvarade frågor

G*Ä*S*T*B*O*K

Veckans ordspråk

Det finns mer hunger efter kärlek och uppskattning i världen än bröd

(Moder Teresa)

Lite om mej

***mamis-kort***

Öppnas 31 okt-15 nov.Här kommer jag att lägga ut mina kort och lite annat till försäljning så småningom.

Kategorier

Senaste inläggen

Ta en titt hos dessa