Pillabrita´s blogg

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2009

Fem myror är fler än fyra elefanter!

Av Annica Lundin - 16 augusti 2009 22:16

Idag har det verkligen varit söndag, en tyoisk seg söndag. Har stått och strukit lite och tvättat...


Kajsa kom helt apropå i går. Visste ingenting utan helt plötsligt får vi ett samtal at hon ville komma hit och hälsa på. Hon bor i Ö-vik annars. Och det var ju kul.



Här är hon tillsammans med Mindi. Hon blir så glad när Kajsa kommer att hon ylar...


Det sägs ju att barn inte ska sitta alltför mycket och titta på TV. Och det kan jag väl hålla med om. Niklas älskar att titta på TV. Först var det bara Mora Träsk som gällde. Han blev heeeelt gaaaaalen om han inte fick titta hela tiden. (men det fick han inte)

Sen har det varit Pippi ett tag. Ja, det är fortfarande pippi som är stora idolen, men jag vill ju att han ska kunna titta på annat också...

Så nu har jag visat honom Fem myror... Njae...från början tyckte han inte alls att det var nåt kul. Han ville bara se Pippi. Men jag tänkte att på Fem myror... lär man sej ju saker också  ;) inte bara bus som på Pippi. För han tar ju efter ALLT! Varje gång han ville se Pippi sa jag att det är slut, och tog fram Fem myror... istället. Nu har han accepterat.

Och vet ni? Igår när han satt på golvet med sin ritbräda hör jag hur han säger "aaaa". Jag smyger dit och kollar... Och där sitter han och skriver ett "A". Wow!! Sprang och hämta kameran direkt.



Har ni sett va duktig han är? Jag ser ju att han satt ju inte på golvet utan i fåtöljen ;) Här kollar han in på filmen vad dom gör....

Sen kommer nästa:



Då ritar han ett "O". Jag blir ju alldeles till mej. När han ser mej då gör han tecknet för "diska". Jaha, man vet när man inte är välkommen. hahaha Uppenbarligen ville han sitta ifred, men jag fick ju i alla fall till några kort.

Visst är han duktig?! Är jag stolt nu? Jaaaa!


Han älskar sin ritbräda. Efter ett tag kommer han och visar mej nåt han ritat. Och jag såg vad det var. En skoter. Jättefint!



Ser ni? Nog syns det väl att det är en skoter?


I går kväll var Alexander sååå trött så han somnade i fåtöljen. Men inte som man brukar sitta. Han hade en egen stil han...


Det ser ju ändå ganska bekvämt ut.


Måste bara berätta också vad vi åt till middag: helstekt lax i ugnen med purjo, citronpeppar och grädde. Och nypotatis till. Så himla gott det var. Det är så länge man åt hemfiskad lax. (det var Kajsa som hade med sej den, som hon fiskat själv)


Sanna har kommit så jag ska nog gå och surra lite med henne.

 
 
Alle

Alle

16 augusti 2009 23:05

Där ser man att tv kan vara jätte bra!

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Carola

Carola

16 augusti 2009 23:19

WOW, vilken kille!! Han är ju superduktig! Men det visste vi ju redan!!

Kram

http://familjenmahlbeg.bloggagratis.se

 
susse

susse

17 augusti 2009 08:23

Godmorgon..
Ja fem myror är ett toppen program. Så duktig Niklas är..Visst blir man stolt som mamma..DET SKA DU VARA, blev ju nästan lite stolt själv och rörd..Sen sömtutan då..Fast som du skrev så såg det ändå lite bekvämt ut..*L*

I dag ska jag fixa mina naglar, ska bli så skönt. Har inte bestämt färg eller mönster än. Men något blir det ju i alla fall.

Ha en toppen dag.
Kramisar Susse

http://www.123minsida.se/susse_69

 
Cia

Cia

17 augusti 2009 11:02

Blir så lycklig inombords när jag läser det här! Vilken superduktig kille måste jag bara säga.
Jo nu är vi hemma och barnen har upprop idag så man slängs hårt in i vardagen igen.
/Kramar till dig och ge Niklas en puss från mig

http://www.ciabel.bloggagratis.se

 
Ida & Molly

Ida & Molly

17 augusti 2009 16:46

Hejsan titta bara in och kolla din blogg och hoppas du och din hund mår bara bra.Själv bloggar på min dvärg pudel Molly på 3år.Får gärna titta in.Ha en bra dag

http://pudelnmolly.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica Lundin - 5 oktober 2009 17:29

Suck!!!!!!!!!!!!  Har suttit i helgen och jävlas med min blogg.... Den har liksom "fastnat" så jag har bara halva sidor när jag ska redigera. Känns surt att börja om, men alla inlägg och foton är ju kvar här.     Här hittar ni den nya! ...

Av Annica Lundin - 1 oktober 2009 14:03

     Knyckt av Carola        Att lära sig av sina barn          För dem som inte har barn är det här hysteriskt.       För dem som har barn som har passerat den här åldern är det här skitkul.      För dem som har barn i den...

Av Annica Lundin - 1 oktober 2009 09:10

I går hade vi Carola här som visade käder från Rabdido. Jättefina kläder! Det var inte så många som kom, vi var 5 stycken och hade jättetrevligt. Niklas hade ju väntat på "Lola" så länge. Hjälpte till att hänga upp kläderna som han gjorde förra gånge...

Av Annica Lundin - 1 oktober 2009 01:02

Being Barkeryd har blogcandy!  

Av Annica Lundin - 1 oktober 2009 00:27

Helena, retro-tokig har nått nästan 20000 besökare på sin blogg och passerat 30000 på sin andra blogg. Därför lottar hon sina tuppar. Vinner du får du välja tupp...Visst är dom fina?   ...

The time

Fråga mig

0 besvarade frågor

G*Ä*S*T*B*O*K

Veckans ordspråk

Det finns mer hunger efter kärlek och uppskattning i världen än bröd

(Moder Teresa)

Lite om mej

***mamis-kort***

Öppnas 31 okt-15 nov.Här kommer jag att lägga ut mina kort och lite annat till försäljning så småningom.

Kategorier

Senaste inläggen

Ta en titt hos dessa