Pillabrita´s blogg

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2009

Knäppa föräldrar och gamla egoistgubbar!

Av Annica Lundin - 25 augusti 2009 12:02

I går när jag sprang emellan alla affärerna efter en present till Simon, så ser jag en liten pojke på ca 5-6 år som går framför mej och Niklas som satt i vagnen. Han vände sej om hela tiden och tittade på Niklas. Jag försökte möta hans blick, men det var bara Niklas han såg.

Så slinker jag in på en av affärerna, coh pojken med sin famolj kommer

efter. Och nu hade hans tittande gått över till stirrande!


Att barn tittar, det kan jag ta. Det är värre när vuxna ställer sej rakt upp och ner och bara tittar på min son..... Jag tycker det är kränkande mot Niklas.


I alla fall, så säger den här pojken: (som hade börjat fnittra vid det här laget)

-Titta vilket konstigt barn! ropar han ganska högt där inne på affären.

Och det kan jag också ta. För barn förstår kanske inte alla gånger och kan sätta fingret på saker och ting. Men för den skull betyder inte det att jag inte tar illa vid mej, av den orsaken att föräldrar inte pratar med sina barn (som jag gör) och förklarar varför vissa ser speciella ut....


Föräldrarna hörde honom inte, eller om det var så att dom låtsades inte höra. Jag vet inte...  Han ropade en gång till: Mamma, titta pojken, vad konstig han är! Ingen av hans föräldrar vände på huvudet utan svarade bara: Ja ja ja.....


Hade jag inte haft så bråttom så..... Jag kände jag blev så förbannad!! Varför inte sätta sej på huk framför pojken och förklara???? Vad är folk rädd för?


Träffade fler idioter också igår... Var in på Skattkistan och i går hade jag vagnen som jag lånat av habben, och den är lite bångstyrig. (men han sitter bättre i den) Ni som varit på Skattkistan vet hur bökigt det är att komma in med en barnvagn.Där står jag och försöker öppna dörren (som öppnas utåt) samtidigt som jag kämpar med att få tag i handtaget, och svänga vagnen så jag kommer in. För den där rampen som finns där är ju alldeles för SMAL!! Hur kommer rullstolsburna in?

Och.....där inne.....står det en herre i 55-årsåldern och bara glor på mej!!!! Ni ska inte tro att han ens gör en liten ansats att hjälpa mej. Dessutom hade jag påsar med mej in också och vagnen har inte nån korg så dom var fastknutna på handtaget.

Jag fick i alla fall ögonkontakt med honom, men inte fatta han nåt. Så när jag hade lyckas kommit in så gick jag lite närmare honom och la av ett av de charmigaste leenden jag har och han log brett tillbaka. Men hans leendet slocknade ganska snart när han förstod att leendet inte fanns i mina ögon....

Och så sa jag: Det var till och vara en riktig genleman. Och så fortsatte jag längre in....   Gubbj****!!!!!!


Hade jag träffat fler idioter den dan vet jag inte vad jag skulle ha gjort!

 
 
Cia

Cia

25 augusti 2009 19:09

Vad gällande hur barn beter sig beror enbart på föräldrar med skygglappar tror jag. De vägrar låtsas om allt som inte är normalitet i deras ögon och då behöver man ju inte heller förklara sånt man inte ser. Skulle vara intressant att höra de föräldrarna förklara homosexualitet för pojken om några år:) O vad gubben beträffar har jag varit med om liknande när jag var ute m Micke i hans specialvagn som var korsad m en rullstol. Slutade med att jag gick fram och vasst tackade för hjälpen. Fega och egoistiska är vad många är.
Håller på dig till 200 procent gumman/Superkramar o ge en stor till Niklas med för att han är han

http://www.ciabel.bloggagratis.se

 
Cia

Cia

25 augusti 2009 21:16

Stackars Nappe har väl inte gjort ngt egentligen utan dumma matte som har kastrerat honom.
Tänk vad trist det vore om alla var "perfekta"!!
Vi behöver solstrålarna

http://www.ciabel.bloggagratis.se

 
susse

susse

26 augusti 2009 00:26

Hej på er.
Ja fy faaan så arg man blir på knäppa vuxna, att barn stirra som du säger men att vuxna bär sig åt gör en förbannad. Har råkat ut för det hundra gånger när Karin o jag är ute. Men hon har fått skinn på näsan så vi brukar stirra tillbaka. Skrämmande att det är så när det är 2009..fy så arg man blir,

Nej nu ska jag hoppa i bingen så jag är pigg o glad tills i morgon, är ju en STOR DAG, Jocke kommer hem.
Va rädda om er
Kramisar Susse

http://www.123minsida.se/susse_69

 
Alle

Alle

26 augusti 2009 12:58

Tänk att det finns idioter överallt...
Hoppas att du får en bättre dag i dag!

http://ww

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica Lundin - 5 oktober 2009 17:29

Suck!!!!!!!!!!!!  Har suttit i helgen och jävlas med min blogg.... Den har liksom "fastnat" så jag har bara halva sidor när jag ska redigera. Känns surt att börja om, men alla inlägg och foton är ju kvar här.     Här hittar ni den nya! ...

Av Annica Lundin - 1 oktober 2009 14:03

     Knyckt av Carola        Att lära sig av sina barn          För dem som inte har barn är det här hysteriskt.       För dem som har barn som har passerat den här åldern är det här skitkul.      För dem som har barn i den...

Av Annica Lundin - 1 oktober 2009 09:10

I går hade vi Carola här som visade käder från Rabdido. Jättefina kläder! Det var inte så många som kom, vi var 5 stycken och hade jättetrevligt. Niklas hade ju väntat på "Lola" så länge. Hjälpte till att hänga upp kläderna som han gjorde förra gånge...

Av Annica Lundin - 1 oktober 2009 01:02

Being Barkeryd har blogcandy!  

Av Annica Lundin - 1 oktober 2009 00:27

Helena, retro-tokig har nått nästan 20000 besökare på sin blogg och passerat 30000 på sin andra blogg. Därför lottar hon sina tuppar. Vinner du får du välja tupp...Visst är dom fina?   ...

The time

Fråga mig

0 besvarade frågor

G*Ä*S*T*B*O*K

Veckans ordspråk

Det finns mer hunger efter kärlek och uppskattning i världen än bröd

(Moder Teresa)

Lite om mej

***mamis-kort***

Öppnas 31 okt-15 nov.Här kommer jag att lägga ut mina kort och lite annat till försäljning så småningom.

Kategorier

Senaste inläggen

Ta en titt hos dessa